torsdag 12 april 2012

Dagen...

...har varit innehållsrik, minst sagt...

Började tidigt med en promenad med Alice. Vaknade i tid och kom också iväg i tid. Nöjd och glad över det så knäppte jag av kopplet och gick iväg på grusvägen här bakom husen... Det gick väldigt bra ända tills det dyker upp ett rådjur framför oss :P Enligt Alice: en lek-kamrat! Och iväg dom for - upp i skogen... Kan meddela att det tog ungefär en halvtimme innan vi hittade varandra igen. Men nu var det inte längre en vit hund utan svart ;-) Visste att hon skulle komma tillbaka (så småningom) men jag hann tänka många tankar innan hon väl dök upp i skogsbrynet igen... Blev minst sagt en annorlunda promenad!

Åkte, efter att ha duschat av den värsta leran, iväg till jobbet. Inget speciellt där, som vanligt en bra dag! När jag kom hem tog jag ännu en prommis och den här gången gick det helt perfekt! Tror att Alice lärde sig något av att "tappa bort" mig för nu hade hon koll på om jag var med eller inte... Gömde mig några gånger och fick många skratt när hon kom farandes och letade efter mig. Sprang förbi mig en gång och såg mig precis innan hon hann för långt och gjorde världens krumbukt för att få stopp på sig själv och ta sig dit där jag satt :D





Väl hemma igen så fick jag jäkta iväg för att hinna åka till Må Bättre för ännu ett Combat-pass! Det går som sagt bättre och bättre. Snart så kanske jag kan kalla mig proffs ;-)

Efter det så bestämde jag mig för att gå ut på en tur med Alice i skogen. Det är så underbart i skogen. En lite hetsig Alice fick ha kopplet på en bit tills hon var lite lugnare. Märktes att hon hade vittring på något (det var ju också där hon försvann med rådjuret)... Men lite längre in i skogen hade vi en skön promenad. Flera gånger stannade hon och väntade in mig och kom när jag ropade/visslade! Så kul! Duktig hund, duktig bonusmatte ;-)

Nu sitter jag här i soffan med en trött hund och en trött kropp! Skönt...

Idag är en bra dag! Pussar och kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar