fredag 30 december 2011

Ja, vad säger man...?

Värdsklass!!??

Åh vad är det man lyckas med? Usch, säger jag bara...

Allt var som vanligt idag på väg till jobbet. På väg upp på det sk "venusberget" så såg jag ett rådjur som så fint stod på sidan uppe i slänten. Självklart på "fel" sida om viltstängslet...

Lägger ut en bild till er som inte visste varför det kallas för det så kanske ni förstår ;-)


Jag saktar ner farten och börjar dra mig mot vänsterfilen när fanskapet helt plötsligt bestämmer sig för att hoppa ut i vägen! Rätt in i bilen! Inte så att jag körde på med fronten utan han sprang rätt in i sidan på bilen!? Kunde inte stanna förrän uppe på krönet eftersom jag inte ville stå mitt i vägen. Ringde, som sig bör 112 (måste erkänna att jag först ringde till Posan :-P) och dom tyckte att jag skulle kolla om den levde. Kolsvart kanske jag ska tillägga att det var ute och trafiken rusade på. Gjorde mina försök att ta mig ner men fick hela tiden vända pga olika orsaker som t ex att jag kom på att triangeln kunde vara bra att få upp och sen leta reda på en påse att märka ut platsen med till de som ska söka. Och just ja sa jag att det var mörkt som i h-vete?!

Efter en stund så stannade en bil (TACK!) med två tjejer som berättade att djurstackarn låg mitt i vägen och levde fortfarande :O Jaha och vad f*n göra? Medan jag pratade med de snälla brudarna (och polisen) så stannade en bil mitt i backen och jag tänkte nästan säga att det var galet men GUUUD så tacksam jag är för det nu. Det visade sig nämligen att han var jägare och av en händelse så hade han sitt gevär med sig(!?) Den snälla och tålmodiga polisen som jag hade i luren under hela tiden fick ett samtal från jägaren och jag blev tillsagd att jag kunde återigen vända och gå tillbaka till bilen. Precis när vi lagt på så small det till bakom mig och jag gick sista biten med riktigt skakiga ben...

Ja, som sagt vad säger man?! Vila i frid du stackar självmordsbenägna sate...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Annars har det varit en vanlig dag på Maxi. Älskade Friberg gjorde sin sista dag men i övrigt var det som det brukar. Mycket folk som vill handla inför nyår.

Orkade med en promenad med Alice innan maten och nu har jag sjunkit ner i soffan och känner att tröttheten kommer ikapp.

Idag är en bra dag (om man inte är ett rådjur)! Puss och kram

2 kommentarer:

  1. Är tacksam att den självmordsbenägna rådjuret, inte hoppade framför bilen!
    Och evigt tacksam att du inte blev skadat!
    Love you!

    SvaraRadera
  2. Ps. Usch, vad den backen ser snuskig ut, nu när jag vet vad den kallas..!
    D.s

    SvaraRadera