lördag 12 maj 2012

Alice...

...är sjuk fick jag samtal om från min kära syster igår kväll! Inte mycket mer att göra än att sätta sig i bilen! Mestadels för att finnas där för min syster! Misstanken om att Alice fått problem med höften fanns eftersom hon inte kunde stödja på bakbenen men röntgen visade på gasfickor i magen och tarmen... (typ ;-))

Klockan ett i natt (samtidigt som dom fick åka hem en stund) så kom jag till Uppsala och 07.00 var vi på plats på djursjukhuset igen... Alice har fortfarande svårigheter att använda bakdelen. Om hon satt sig kommer hon inte upp utan hjälp och kan inte sätta sig normalt (ramlar liksom ner).



Var med in på röntgen och efter det så fick vi besked om att gasen fanns kvar men att det hade förflyttat sig. Endera har hon svalt ett föremål eller så har hon "förändringar" i tarmen som stoppar upp. Dom ville ha henne kvar, ge dropp och ha henne under observation så vi fick snällt åka därifån :(

Nu väntar vi bara på att dom ska ringa och berätta om det blivit bättre eller om de måste göra ingrepp. Min förhoppning är väl att det är något hon fått i sig och att det kommer ut naturlig väg så att säga...

Idag är en bra om än något underlig dag! Pussar och kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar