torsdag 17 maj 2012

Kristi Himmelsfärd...

För tre år sedan fick den här dagen en annan klang i mina öron. Den här dagen valde en vän/kollega att avsluta sitt liv... Men livet har gått vidare för oss alla andra och jag tänker knappt på det längre. Vi pratar om det på jobbet ibland men vi är inte så många kvar som vet och kommer ihåg...



Nog om det! Kristi Himmelsfärd betyder också ledig dag- vilket är oootroligt skönt! Började dagen med fotboll i Slätta. Madde gjorde en superb insats! Sen var det dags för innebandy - AXA floorball cup - som Bellas innebandylag är med i. Jag hoppade över den och körde ett stenhårt Combat-pass istället. Sen hem igen och snabb dusch innan älskade pappa Svante och bonusmamma Barbro kom på besök! Vi körde en perfekt variant. Vi började nämligen med efterrätten och sen grillade vi och åt världsgod middag (om jag får säga det själv ;-)). Mätta och belåtna kunde vi konstatera att det var bra att efterrätten redan var uppäten ;-)

Nu är det hockey för hela slanten! Soffan är intagen och mina ömmande fötter är skönt placerade i densamma =)

Idag är en bra dag! Pussar och kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar