torsdag 5 juli 2012

Falkenberg

Tog en eftermiddagstur till Falkenberg igår (onsdag). Bella släpptes av vid Ida och vi åkte vidare till Skrea strand och fick träffa Josefine, Noah, Theo och Alva en liten stund. Avslutade strandbesöket med en glass på ett glasscafé som finns där. Och inte vilken glass som helst - nybakad våffla (stor som ett hus ;-)), tre kulor glass, grädde, sylt toppat med en cocos-topp... Mmm, ska man synda ska man synda med stil!


(bilden tagen från Peggens Glasscafés fb-sida)

Åkte sen vidare och kollade in Kullens skor och Fynda, två obligatoriska besök i Falkenberg. Men inga fynd för oss tyvärr, eller kanske som tur var ;-)

Sen gott folk var det dags för en koll ute i Olofsbo. Kanske löjligt men vi har ännu inte missat den stranden sen vi började åka på semester till Falkenberg (1994). Även om vi nu bor i Halmstad så är en titt dit ett måste... Och jag älskar verkligen den platsen. Den ger mig lugn ända in i själen...

Älskart!!!

Avslutade med en pizza på Kustkrogen. Tog en Olofsbo special med massor av gott på. När Anders betalde sen så frågade den mycket trevliga pizzeriaägaren varför hans fru inte ätit botten på pizzan. "Tyckte hon inte om? Jag hade kunnat ordna någonting annat till henne!" Hehe gulligt! För mig var det en utav de godaste pizzorna på länge, men jag nöjde mig med en slice och åt sen bara det götta uppepå :P

Idag har vi legat på Tylösand. Åket till Maxi och köpte med oss sallad som vi åt på stranden. Dom har en otroligt god salladsbuffé, Borlänge har mycket att lära... 

Efter några timmar åkte vi än en gång till Falkenberg men denna gång bara för att hämta hem dotra. Och middag förstås, denna gång på en Thai-restaurang som vi också alltid förärar ett besök =)

Idag är en bra dag! Pussar och kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar