tisdag 10 juli 2012

Regn...

...men vad gör väl det? Semester är det i vilket fall! Och jag njuter för fullt av att få vakna hemma tillsammans med min familj utan att ha något inbokat eller något "måste"... Dessutom får jag utslag av solen så ;-)

Vi fick ju ett samtal i fredags kväll. Från den stackars flickan som fått uppdraget att ta hand om kaninen i vår frånvaro... Hon berättade att Jappie hade en massa larver i rumpan! Uäck! Kanske ska berätta också att det är väldigt vanligt på kaniner att flugor lägger ägg... Svårt att upptäcka på en utekanin eftersom man inte såå ofta lyfter upp och studerar just det stället... Tyvärr, om man googlar (som vi självklart gjorde), så finns det inte så mycket att göra :(

Vi kom ju hem på söndag kväll. Ringde veterinären på måndag morgon som självklart tyckte de skulle kolla henne i alla fall även om de inte trodde att de kunde göra något... Klockan två fick vi akut-tid och klockan ett skickade jag ut Madde för att ta in kaninen i transportburen. Men det var redan försent! Kaninen hade redan förlorat kampen om näringen i kroppen :´)

Så det enda jag kan skriva nu är:

R.I.P Jappie!

Underbart gosiga kanin!

Men jag är övertygad om att hon har det bra nu - uppe i kaninhimlen!

Så nog om stackars kaninkraken! Vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag. Madde och Anders är i Borlänge på cup just nu. (Är nog i och för sig snart hemma). Och jag och Albin spelar lite spel mellan varven... Ska kanske ta och rycka upp mig lite, kanske ta och klä på mig till och med (nä jag är inte naken! Bara "sömnklädd"...) eller så sitter jag kvar här i lugn och ro och njuter av semestern!? Fast enligt de som inte har semester så är ju det omöjligt när det regnar?! Hmm... Äh dom är ju bara avundsjuka för att dom inte är lediga! Hehe JAG tänker fortsätta njuta även om det regnar!

Idag är en bra dag! Pussar och kramar

3 kommentarer: