måndag 17 oktober 2011

Ägg

Min syster gav mig idén att ha äggen i en skål på bänken (tydligen måste man inte ha dom i kylskåpet) och jag har sedan dess letat efter en snygg skål att ha dom i. För jag menar hur svårt kan det vara att hitta en skål?! Men letat har jag, både hemma och i varje affär jag varit i... Inte så att jag måste ha en utan för att jag verkligen vill ;-) Det konstiga är ju att man får liksom en "syn" framför sig och sen är det ju kört... Till saken hör ju också att min systerson och hans hustru har just precis så. Och det lät så perfekt!

När jag igår skulle skjutsa hem mor så åkte vi förbi Ängeby gårdsbutik och köpte en väldans massa ägg (går ju åt lite här hemma med lchf...) och behovet av skål blev än värre ;-) Men så kläckte (hihi) mor den finurliga idén att man kunde ta en sån där brödkorg i tyg! Och pling så hade "synen" förändrats lite, skulle nästan kunna säga att jag bestämde mig där och då att så vill jag ju ha!

Så det var bara att börja leta. En riktig sådan korg kostar ju lite grann och det vete sjutton om det är värt för några ägg... Men på Hemtex hittade jag denna lite halvfina för 49 spänn... Så nu ska jag prova och se om det funkar!



Så från ingen aning till en idé till två idéer och slutligen en väldans massa ägg i en skål! ;-) Tack syster och mor för er inspiration!

Idag är en bra dag! Puss och kram



1 kommentar: