tisdag 4 oktober 2011

Valkar

Har lärt mig mycket idag på jobbet. Mest på det personliga planet... Ibland behöver man en knuff i rätt riktning för att kunna bearbeta och inse saker. Idag har jag insett att jag MÅSTE börja träna igen! Nu gäller det bara att bearbeta det lite i hjärnan så är saken biff ;-) Jag behöver träna för att orka! Det räcker inte att bara orka med jobbet man måste orka med fritiden också!!! Kommentaren var enkel men den träffade sååå rätt: "Det är så många som åker hem och bara sover..." Mmm, just precis, så är det för mig! Jag orkar med jobbet, men inte mycket mer än så! Tror inte den kloka människan vet hur rätt hon träffade men jag har henne att tacka för att verksamheten och planerna börjar förberedas i hjärnan...

Och det är ett steg i rätt riktning. Att tanken föds och man börjar förbereda sig för förändring. Det är där man måste börja. Längst ner på trappstegen, ett steg i taget...


Vissa har valkar i händerna - jag har "kontors-valkar" fast inte i händerna utan runt magen ;-)


Det var allt för idag! Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar